Monday, July 15, 2013

kenapa bisnes Shaklee best?

Saya pun tak sangka. best rupanya.
Closing June lepas 2 ahli team LiSA berjaya ditabalkan menjadi Supervisor. Supervisor tu maksudnya business leader. Taraf ni bukan beli melalui buat loan dan sebagainya OK. BAk kata orang memang terjelir lidah nak capai. Tapi mereka boleh. kenapa? Kerana masanya sangat sesuaiii untuk bisnes seperti ini pergi jauh. Semua orang sedar kepentingan supplement memandangkan kehidupan zaman sekarang ni penuh dengan makanan segera dan stress dan sibuk. Dan lebih ramai terutamanya wanita yang inginkan masa fleksibel bersama keluarga, makanya mereka memilih bisnes ini.

Saya pula sekarang berada di tahap Senior Supervisor lepas 7 bulan berbisnes. Pendapatan pula dah capai RM3.5K. Kalau ikutkan makan bertahun juga nak capai dengar nya kalau follow klasik MLM, tapi semua ini dipermudahkan, Alhamdulillah.

Kenapa agaknya ?

1. Semuanya online
Ada satu smartphone ada data package, semua jalan. Laptop pun tak payah. Kalau ofis banned FB pun takde masalah. Nak coaching pun tak perlu jumpa. Cuma pakai group Whatsapp je. Bak kata sorang anak bisnes ku ' Alah bukannya kena bukak gerai pasar malam pun' ..kan? imagine zaman takde internet takde smartphone, nak menjual kena rajin2 bukak mulut. memang tabik spring dengan mak- mak kita dulu2..eh sekarang pun ramai still offline menjual la..hai

2. Group Support
Saya disokong sepenuhnya oleh group upline yang hebat- hebat. Mereka ini pelopor bisnes Shaklee secara online dan kami 'disentuh' secara harian ya..bukan seminggu sekali atau sebulan sekali. Mereka sharing SEMUA rahsia untuk kami duplicate. Kami pula tinggal ikut je dengan kreatif. Memang terbukti berkesan, dengan syarat keazaman pun kena sama kuat la.

3. Marketing Plan
Pelan pemasaran Shaklee ni terbaik bila saya kenali secara mendalam. Tiada istilah orang bawah kerja keras orang atas dapat imbuhan. Dalam konsep ini anak bisnes boleh potong mak bisnes bila2 masa. Walaubagaimanapun konsep MLM ini memberi peluang pendapatan pasif apabila seseorang berjaya membangunkan grup mereka slowly but surely. Konsep pemasaran Shaklee menawarkan 5 sumber tunai (bukan dari sales saja) dan inilah yang membuatkan pendapatan boleh meningkat. Setakat ni saya dah layak 3 sumber, sedang kejar bonus kereta dan insentif koordinator, untuk lengkap semuanya.

4. Shaklee sedang 'boom'
Disebabkan saya dah makan Shaklee sejak 2 tahun lepas, Shaklee memang sudah best di mata saya. So saya tak sure pasal point ni. Tapi sejak akhir akhir ini feedback dari pelanggan dan anak bisnes yang baru berjinak dengan dunia Shaklee, mereka kata kalau cerita pasal SHaklee tak payah cerita panjang kerana reputasi nya yang sudah semakin best di mata orang ramai. Walaupun nampak macam semua orang dah jual Shaklee, tapi member2 kita mesti akan pilih orang yang mereka familiar untuk dapatkan produk tu betul tak? Dan kalau untuk yang serius nak berbisnes sila la pilih upline yang boleh beri tunjuk ajar yang jelas, bukan yang masih bertongkat di dalam gelap ya..

5. Produk berkualiti dan senantiasa ada permintaan
Kami bukan MLM yang jual keahlian semata- mata. Kami juga tak jual harapan. Kami tiada langsung konsep head hunting. (Saya takkan buat bisnes ni kalau all you need are kaki under you, isk) Bisnes ini berteraskan produk yang dihasilkan daripada sejumlah USD30 juta peruntukan untuk kajian dan ujian.Ya produk ini vitamin atau supplement yang dijual secara set dan fokus terhadap keperluan pengguna. Tidak seperti yang boleh didapati di Watson dan Guardian. Shaklee berada di kelasnya tersendiri. Dan permintaan selalunya berulang, bukannya one- time purchase.

6. Pendapatan Lumayan- kebolehan untuk bermimpi
 RM3.5K sebulan dan akan meningkat bulan depan (dalam masa 7 bulan) tu lumayan ke tak eh? Bagi saya yang berpendapatan sederhana ni kira OK sangat la. Dengan semangat yang ada dan dicurahkan sepenuhnya kepada LiSA, dengan sokongan upline yang memang sudah terbukti cemerlang, saya sekarang mampu bermimpi untuk menjejak 5-angka bulan Disember nanti InshaAllah. Cuma saya perlu terus konsisten mengembangkan bisnes ini sehingga  emm infiniti. Dulu saya cuma ingat side bisnes ini mampu membayar tiket penerbangan suami saya ke London, akan tetapi saya sekarang mampu bermimpi untuk bekerja secara fleksibel dari rumah dan mendapat lebih masa bersama keluarga tercinta.

InsyaAllah!

Saya yakin ramai rakan taulan yang sedang mencari sumber pendapatan kedua, dan juga bermimpi seperti saya. Sertai team saya LiSA untuk bermula. Don't wait because in a year you will think, what-if I start doing it last year. Macam saya la hahaha..

OK that is all. I rest my case.

HUBUNGI SAYA : Aishah 0122727995 | aishah.amin@gmail.com


No comments: